واژه های آسمانی ؛راهی به سوی آرامش

درباره ما


******* آیا می دانید: شما می توانید در مدت زمانی محدود ، بایادگیری کمتر از 2 درصد از کلمات قرآن ، معنای 82 درصد از کلمات به کار رفته در قرآن را فرا بگیرید؟قرآن کریم در مجموع از 87419کلمه تشکیل یافته است.از میان این کلمات،1257کلمه،بیش از 7 باز تکرار شده اند که تحت عنوان((کلمات پرکاربرد))نام گذاری می شوند.از این تعداد، 120 کلمه ،کلماتی هستند که ما فارسی زبان ها معنای آن را می دانیم(کلماتی نظیر الله ،شیطان،جهنم و...)و 1137کلمه دیگر با انکه کمتر از دو درصد از حجم قرآن را تشکیل می دهند ولی با توجه به تکرار زیاد ، بیش از 82 درصد قرآن (71575کلمه)از این کلمات تشکیل یافته است.لذا شما با یادگیری این کلمات ،به راحتی اکثر کلمات به کار رفته در قرآن کریم را معنا نموده و با این کتاب آسمانی انس می گیرید. در این وبلاگ این کلمات را آموزش خواهیم داد. *********** ان شاء الله بتوانم با این موضوعات به دین مبین اسلام خدمت کرده باشم. اللهم صل علی محمد و آل محمد وعجل فرجهم

دانلود اپلیکشن اندروید

دانـلـود اپـليکيشن انـدرويـد

موضوعات مطالب

آموزش سبک زندگی اسلامی به کودکان
آموزش نرم افزار های تولید محتوا برای ساخت محتوای قرآنی
وصیت نامه
نرم افزار اندرویدی وبلاگ

فیلم ها و کلیپ های مذهبی

حضرت محمد (ص) از نگاه کودکان

احادیثی از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص )

ورود حضرت رسول (ص) به مکه )

دعای حضرت مهدی صاحب الزمان (عج)

زیارت حضرت محمد (ص)

واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی

سایت های قرآنی

سایت رهبری - وبسایت ختم قرآن - شورای عالی قرآن - رادیو قرآن - نمایشگاه سیار قرآن - نور مبین - صلات

برچسب‌ها

اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا
قرآن انلاین وب سایت ختم قرآن اهمیت فضای مجازی صراه مستقیم را در نماز جستجو کنید قرآن ، پرچم نجاتبخش ، كتاب عبرت و آموزش و بيان و تبيان است

به وبلاگ واژه های آسمانی ؛ پیام های نورانی خوش آمدید.مخاطبان اصلی ما والدین ، معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی می باشند؛ از این که از تمامی بخش ها دیدن می نمایید متشکریم.

عنوان تحقیق :ولايت ، محبت ،امانت در قرآن

 

يكی از شيوه های تحقيق در قرآن بررسی موضوعی است ويكی از روشهای تحقيق موضوعی داشتن نگرش مفهومی راجع به موضوع مورد بحث در همه قرآن يا بخشهائی از آن است . در اين تحقيق با بررسی مفهومی جمعی از عزيزان دانش پژوه و عاشقان قرآن و عترت سلام الله عليهم پيرامون ولايت ،امانت ، محبت در 50 آيه سوره غافر - مومن - نتايج زير مورد عنايت قرار گرفت . اميد است با تدبر در آيات كريمه قرآن بتوانيم راه سعادت و كاميابی را برای خود و ديگران به ارمغان آوريم .

 

 

موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
نویسنده رضااتابک در دو شنبه 10 آبان 1395 |
عنوان مقاله:  جمـال هنـري قـرآن
 
 
نویسندگان:  محمديثربي سيدعلي
 
 
 
چکیده: 

يکي از ابعاد معجره جاودان حضرت ختمي مرتبت و خصايص بارز آن تصاوير هنرمندانه اي است که براي بيان مقاصد عاليه هدايت انسان با نظم ويژه ترسيم شده اند. واژه هاي قرآن چون آويز چراغ با خاصيت منشوري داراي وجوه متعددند ظاهر آن زيبا و باطن آن عميق و ژرف است که در هر ژرفاي آن ژرفي ديگر است تلاوت آن احساسات را بسيج، عقل را برانگيخته و خيال را در خدمت بيان واقع قرار مي دهد اين مقاله کوششي است متواضعانه با اعتراف به عجز نسبت به ارايه و معرفي اين نقش سازنده و يگانه و پرده افکني از يکي از زواياي زيباي جمال بي بديل کلام خداوند جميل. عناويني كه مويد اين هدف است با استناد به منابع معتبر و متخصصين فن مورد به مورد تحقيق و عرضه شده است موضوعاتي همچون نظم آهنگي بيروني و دروني، تناسب معنوي، نكته پردازي ها و ظرافت كاري ها، وجه و نوع اعجاز، تضمين الهي سلامت، نحوه ارايه محتوي پيام، حروف رمز گونه مقطعه، نزول قرآن با هفت حرف، قرآن كلام خداوند تحقيق شده و شواهد تصوير هنري مطالب همچون جامه حسي بر معاني ذهني و تصوير حالات روحي و تصوير مناظر طبيعي و صحنه هاي رستاخيز و داستان هاي واقعي ارايه گشته و با نتيجه نهايي اثبات تصوير هنري و فطري مطالب در قرآن خاتمه مي يابد.

 
كليد واژه: اعجاز، بلاغت، تصوير، فصاحت، قرآن، هنر
 
 
 
  بارگیری متن کامل:
موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 13 مرداد 1394 |
عنوان مقاله:  اعجاز تشريعي قرآن
 
 
نویسندگان:  صانعي سيدمهدي
 
 
 
چکیده: 
درباره اعجاز قرآن به لحاظ شيوايي، فصاحت و بلاغت فراوان سخن به ميان آمده و در اين باره كتابهاي بسياري تأليف و تصنيف شده است. اما آنچه خيلي اهميت دارد و كمتر مورد توجه قرار گرفته، اين است كه جهت عمده اعجاز دائمي قرآن كه در همه اعصار و زمانها نظر دانشمندان و ملل گوناگون را جلب مي‌كند، علوم، معارف و مقررات آن است كه پيوسته راهگشاي جوامع بشري است؛ چه در زمان پيامبر (ص) و چه در ادوار ديگر، مردمي كه از فهم فصاحت و بلاغت چندان بهره اي نداشته اند بر اثر درك مضامين و معارف نو و عالي قرآن، دين اسلام را پذيرفته اند. اين مي‌رساند كه اعجاز معنوي و نفوذ تشريعي و علمي قرآن است كه در هر دوره و تحت شرايط مختلف پاسخگوي نيازهاي بشر است. كثر الكلام حول اعجاز القرآن كريم في اسلوبه و فصاحته و بلاغته. و صنفت في ذلك كتب جمّه. بيد ان ما يعد بالغ الاهميه و قلما فطن اليه هو ان السبب الرئيس للاعجاز الدائمي للقرآن ـ الذي لفت انظار العلماء و الامم المختلفه علي مرّ التاريخ و في جميع الازمنه و العصور ـ علومه و معارفه و مقرراته التي ما برحت تهدي المجتمعات البشريه و تشق لها الطريق. و الناس الذين لم يكن لهم حظّ يذكر من الفهم و الفساحه و البلاغه سواء في عصر النبي صلي الله عليه و آله و سلم ام في غيره من الاعصار اهتدوا الي الاسلام و اعتنقو بفضل اداركهم مضامين القران كريم و معارفه البديعته السامقه. و ان دلّ هذا علي شيء فانّما يدل علي ان الاعجاز المعنوي للقرآن و نفوذه التشريعي و العلمّي يلبيان حاجه البشر في كل عصر و ظرف مهما اختلف الاحوال.
 
كليد واژه: اعجاز،فصاحت،بلاغت،قوانين،معارف قرآن،خطابات كلي
 
 
  بارگیری متن کامل:
 
موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 13 مرداد 1394 |
عنوان مقاله:  آسمان ها در قرآن
 
 
نویسندگان:  پارسا فروغ
 
* پژوهشگاه علوم انساني و مطالعات فرهنگي
 
چکیده: 

آيات مربوط به آسمانها در قرآن حتي صرفنظر از جنبه آماري و عددي آن بسيار متنوع، جالب و شگفت انگيز است و در بسياري موارد نمايانگر جنبه اعجاز علمي قرآن كريم مي باشد. شمارگان بالاي آياتي كه واژه «سما» در آنها بكار رفته، خود گويي امري معني دار است. در برخي آيات اين مجموعه سما به معني آسمان قابل مشاهده و محسوس تعريف شده است كه در آنها ساختار فيزيكي و پديده هاي طبيعي مربوط به آسمان تبيين گرديده است؛ و در دسته ديگري از آيات، به عنوان آسماني كه از ديده ما پنهان و در عوالم غيب است و تدبير امور و مقدرات اين عالم در آنجا شكل مي گيرد مورد عنايت واقع شده است.

 
كليد واژه: قرآن، تفسير، تفسير علمي، سما، سماوات، آسمان
 
 

 

  بارگیری متن کامل:

 

موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 13 مرداد 1394 |
عنوان مقاله:  بعد چهارم در قرآن
 
 
نویسندگان:  نفيسي كاظم
 
 
 
چکیده: 

طبق نظريات جديد علمي، فضاي سه بعدي كه ما در آن زندگي مي‌كنيم، يك فضاي خميده است؛ به طوري كه اگر سفينه‌اي از يك نقطه شروع به حركت كند و به زعم خودش در راستاي يك خط راست حركت نمايد، سرانجام به نقطه شروع حركتش خواهد رسيده.
بنابراين در مقايسه در مقايسه با سطح يك كره يك سطح دو بعدي بسته‌اي است كه در جهت بعد سوم خم شده است، مي‌توان گفت جهان سه بعدي ما پوسته يك كره چهار بعدي است.به عبارت ديگر جهان ما يك جهان سه بعدي است كه در جهت بعد چهار خم شده است.
حركت در بعد چهارم نتايج جالبي در بر خواهد داشت: نظير امكان و خروج از زندان بدون گذشتن از در يا ديوار، عبور از كوه بدون رفتن بالاي آن و يا تونل زدن، نزديك كردن راهها، پشت و رو كردن يك موجود، توجيه ماهيت دو گانه موج- ذره و ... به نظر مي‌رسد مفاهيم فوق با مفهوم برخي آيات قرآني نزديكي داشته باشد كه در اين بحث به آن پرداخته مي‌شود.همچنين به برخي مباحث از قبيل معراج پيامبر اكرم، پل صراط، داستان ملكه سبا، آسمانهاي هفتگانه و... از ديد جديدي نگريسته مي‌شود.

 
كليد واژه: نظريه‌هاي جديد علمي، فضاي سه بعدي، بعد چهارم، حركت، آسمانهاي هفتگانه، معراج، بالهاي فرشتگان
 
 
  بارگیری متن کامل:
موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 13 مرداد 1394 |
نویسنده: معارف مجيد
 
 
كليد واژه: قرآن، علوم قرآني، تاريخ قرآن، وحي، اعجاز لفظي و معنوي، تفسير موضوعي، تفسير ترتيبي
  بارگیری متن کامل:

 

موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 13 مرداد 1394 |
نویسنده: صفره حسين,معارف مجيد,پهلوان منصور
 
 
كليد واژه: استنطاق، قرآن، نطق، تفسير موضوعي، سوال
  بارگیری متن کامل:

 

موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 13 مرداد 1394 |
نویسنده: آذرنوش آذرتاش,سلماني مروست محمدعلي
 
 
كليد واژه: قرآن، زبان قرآن، لهجه قرآن، زبان قريش، عربي فصيح
  بارگیری متن کامل:

 

موضوعات مرتبط : مقالات آسمانی
برچسب ها : زبان قرآنمقاله
نویسنده رضااتابک در سه شنبه 13 مرداد 1394 |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
حدیث روز

اى فرزنـــد آدم! به پدر و مــادرت نیكى كن و صله رحــم داشته باش تا خداوند، كــــــارت را آســان و عمــــرت را طولانى بگردانــد. پــروردگــارت را فرمان ببر تا خردمند به شمـــار آیى و از اونافرمـــانى نكن كه نادان شمرده مى شوى. // پیامبر اکرم (ص)

نویسندگان

سایت های مراجع

آرشیو مطالب

پیوندهای وبگاه


تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واژه های آسمانی،پیام های نورانی  و آدرس   yareasamani.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

yareasamani.loxblog.com





دانشنامه سوره های قرآن

سوره قرآن

همگام با کتاب

--کتاب پیوند جوان با نماز--
معرفي و دانلود کتاب پيوند جوان با نماز

در اين کتاب پس از تبيين ميزان اهميّت نماز در زنـدگي، پـاسخــگوي بـرخي از شبهات جـوانـان عـزيـز در امـر نمـاز بوده، و عوامل مهمّي که مي ­تواند زمينه­ي دوري آن­ ها از نماز و عبادت را فراهم ­سازد، مورد بررسي قرار خواهيم داد. اين کتاب علاوه بر آن که در پـيـونـد جـوان بـا نـماز راه­ گشاي خوبي اسـت، مي­ تواند به عنوان متن آمـوزشي جـهـت مـربـيـان عـزيـز و دلسوز هم مورد استــفــاده قــرار گــيــرد
--کتاب ژرفاي نماز--
 کتاب ژرفاي نماز

کتاب از ژرفاي نماز از حضرت آيه الله خامنه اي بـه صــورت فـايــل پــي دي اف, كتاب الكترونيكي به زبان فارسي براي مطالعه همگان اماده دانلود شده است اين كتاب داراي 22 صــفــحـــه اســـت
360 رنگ
جشنواره فرهنگی
صفحه اصلی
پروفایل
قرآن آنلاین